Saturday, April 16, 2011

Washing machine atau cuci guna tangan?

Kertas soalan PSK - DONE.

Lega. Stress pun terus lari dalam diri. Apa tidaknya, dengar-dengar, next week adalah minggu terakhir untuk menghantar soalan untuk diphotostat that is why I am struggle to finish it by this weekend and I am so proud to have it ready today. Yeah..Wise time management! Hahaha - puji diri sendiri. Ya lah, banyak cabaran dan juga temptations while typing this exam paper. MALAS, MENGANTUK, MAU TENGOK FB, MAU UPDATE BLOG, MAU MAKAN and so on. And luckily, I managed to put all this pengacau jauh-jauh.

After done with my exam paper, I continue with my laundry which I already rendam for about 1/2 hour inside the washing machine. 



saya sebenarnya tidak berapa gemar menggunakan washing machine, tetapi kalau sudah jatuh talak malas maka saya akan mencuci dengan washing machine. Saya lebih suka mencuci secara manual- guna tangan. Memang washing machine memudahkan kerja mencuci terutama sekali bagi kain tebal seperti kain selimut, cadar dan tuala. Tetapi, kadang-kadang macam saya mahu mempertikaikan saja tahap kebersihan cucian si washing machine ni. Kan, machine tu putar kiri kanan saja. Lainlah kalau kita cuci secara manual, boleh cari part yang kita pasti kotoran biasa melekat, boleh berus lagi dan hasilnya sangat diyakini.

Selain itu, kalau cuci dengan washing machine, pakaian cepat menjadi rosak dan koyak. Itu pun saya tidak tahu kenapa macam tu.

korang pula bagaimana? suka cuci guna washing machine atau cuci guna tangan?

6 comments: