Wednesday, April 13, 2011

Secret Admire

Post ini agak panjang, tapi baca sampai habis ya..:)

Secret Admire?

Apa tu? alah yang kita minat orang secara diam-diam tu. Kita pendam perasaan kita sendiri, kita akan pastikan kita mengetahui perkembangan secret admire kita tu dan kadang-kadang cemburu tidak bertempat. Pernah? ndak pernah? 

Dulu saya pun ada juga main secret admire ni. Tapi rasanya benda ini normal dan banyak couple yang sampai kawin bermula dari main-main secret admire ni. Waktu itu saya masih belajar di belajar di UMS. Lucu pula bila diingat balik. Kira angau juga lah saya time tu. Rindu bila tidak nampak dia, malu bila berada dekat dengan dia, cemburu bila dia mesra dengan gadis2 lain dan jadi tidak keruan bila dia memandang ke arah saya (mungkin tidak sengaja terpandang)..eh geli-geli kan ..hahah

Secret admire ni saya kenal dalam sesi orentasi Pelajar Baru UMS 1999, kami berada dalam fakulti yang sama tapi berlainan kursus. Saya dalam kursus Hotel Management dan dia mengambil kursus Human Resources Management. Orangnya agak tinggi dan chubby (dulu saya memang minat lelaki chubby) Kalau memilih kelas tutorial bagi subjects teras, saya akan berusaha untuk satu kelas dengan 'dia'. Dan kami memang pernah dalam tutorial class yang sama, kalau tidak silap subject Statistik (En. Thirunakarasu) yang diadakan di kelas Dt. Simon Fong. Keras oh kan perasaan admire saya pada dia..(^_^)

Memang saya angau akan si secret admire ni. But saya tidak pernah kasi tau (kalo kasi tau, bukan namanya secret admire kan?). Saya hanya ceritakan kepada kawan terdekat iaitu Mimi Leong dan Onteng. Seorang kawan lagi iaitu Konong yang berada di UM turut bersusah payah menolong saya mencari lirik lagu Bersama Mu dendangan Syafinaz yang kebetulan Hits time tu. Lucu oh..hahaha. Rasanya saya bukan lagi admire sama tu orang tapi sudah jatuh cinta...Kan? Apa pendapat kamu?

Pernah sekali Mimi mengadakan birthday party dan dengan cepat saya mencadangkan agar dia menjemput si secret admire tu sebagai tetamu. Gilakan? tapi bila dekat-dekat dengan dia saya jadi malu-malu pula. Yaiiii..bikin geli o kan.. Kalau saya berani berterus terang, adakah saya akan bercinta dengan si secret admire tu? Atau kalau ada messenger, berputikkah cinta antara kami berdua? Atau, sebenarnya wujud juga messenger tetapi dia ni tidak berminat dengan saya?  Sampai sekarang bah persoalan-persoalan ini masih wujud dalam fikiran. Atau mungkin sampai sekarang dia tidak pernah tahu saya pernah menjadi peminat tegar dia..Duiii.

Tapi Saya yakin, rahsia saya meminati dia tidak pernah bocor. Tetapi kadang-kadang terfikir juga pasal dia ni, kerja di mana, kawin kah sudah?

Saya tidak pernah kesal tidak berterus terang pada dia tentang perasaan saya dan saya anggap semua ini pengalaman yang manis. Kenangan terindah. Hanya kawan-kawan terdekat saya yang tahu siapa secret admire yang saya maksudkan ni dan walau perasaan saya ni tidak kesampaian pada dia, saya tetap mengharapakan dia berjaya dan bahagia selamanya...:)

14 comments: