Tuesday, January 22, 2013

Bantuan Persekolahan RM100

Need to go to school early today. Says, at 10.00 a.m as my school have this Bantuan Persekolahan RM100 distribution ceremony at 11.00 a.m. I am one of the class teacher need to take the money for my class from the Ketua Kerani and put inside the envelopes then to make sure all the students in my class sits at the right place (ini yang paling susah ni, itu students suka berjalan-jalan p tempat kawan-kawan dia yang lain kelas).

Yesterday, while waiting for students done with the PBS, sempat saya tanya dorang

Saya: besok kamu dapat duit RM100 kan? apa lah kamu buat sama itu duit?

Students: Beli buku, beli buku rujukan, bikin belanja..bla bla bla bla

Saya: Kamu bagi mama atau bapa kamu kah?

Students: Tidak cikgu!, Bagi RM10 lah cikgu..

Saya: dalam hati (mmmmmmmmmmmmm)

 

Note: hopes everything going on smoothly dan tidak meninggalkan kesan sakit kepala pada saya..:)



Posting Asal: tulusdarihati.com

No comments:

Post a Comment