Monday, April 11, 2011

soalan yang selalu ditanya a.k.a soalan cepu emas

Balik dari tempat kerja, selepas dinner saya buat blogwalking sambil membalas kunjungan rakan-rakan bloggers yang meninggalkan jejak di shoutbox saya. Selepas itu saya membaca pula beberapa posts dari blog kawan-kawan (tengah cari idea apa mau update di blog ni) dan saya ternampak post Nc tentang soalan-soalan yang sering diajukan kepadanya. Terus serta merta dapat idea update baru. Saya pun mahu post tentang soalan-soalan yang sering diajukan kepada saya selama ini. Tapi soalan tu tidaklah banyak tetapi agak memberi tekanan - dapat teka apa soalan itu?

google image

Nah, itulah yang ditanya.

1. sudah kawin ka?
~belum
2. Kenapa? bila mau kawin? ada sudah kawan-kawan lah (boyfriend)
~jodoh belum sampai. akan kawin juga tapi tidak tahu bila. susah mau cakap, macam ada macam tiada..hahahaha

3. Berapa sudah umur?
------
4. Ada kerja kan?
Ya...

Then the interviewer (usually close family members or friends) will give advises itu ini, cepat-cepat lah kawin, how to choose the most suitable man as a husband. Some also advise me not too picky, otherwise I will membujang sampai tua. 

Huh! tekanan kan? Kalau seorang tidak apa, tetapi ramai yang akan tanya soalan-soalan cepu emas itu. Sebab itu saya sangat jarang pergi ke majis-majlis keramaian keluarga. Malas mau jawab and I am not a party girl after all. Haha. Alasan. But its true, I tend to get head ace easily bila berada di suasana yang ramai orang. Lagi-lagi bunyi bising yang melampau. 

7 comments: